اخبار

معرفی انواع وام فوری، روش محاسبه سود وام و دریافت آنی

معرفی انواع وام فوری

وام فوری در روزهای سخت می‌تواند گره کوچکی از مشکلات ما باز کند. اگر برای انجام کاری به یک مبلغ فوری نیاز دارید و نمی‌توانید این مبلغ را از کسی بگیرید، انواع وام فوری در بانک‌ها می‌تواند راهگشای شما باشد. در ادامه چند نمونه از این وام‌ها را معرفی می‌کنیم. غیر از وام‌های بانکی، سرویس‌های خرید اعتباری هم می‌توانند در این شرایط به دادتان برسند و در کمترین زمان ممکن، مثل یک دوست، پشتیبان شما در موقع نیاز مالی باشند.

معرفی وام فوری بانک‌ها

حتما به خاطر دارید که در سال‌های دور، برای گرفتن انواع وام از بانک باید مدارک مختلفی ارايه می‌کردید، کارمند بودید یا ضامن کارمند داشتید. در مجموع وام گرفتن کاری پردردسر بود و شرایطی داشت که هر کسی نمی‌توانست فراهم کند. این وام‌ها به خاطر طولانی شدن روند پرداخت، وام‌هایی نبودند که بتوانید خیلی زود روی دریافت آن حساب کنید. اما این روزها بسیاری از بانک‌ها وام فوری می‌دهند؛ وام فوری یعنی گاهی اوقات در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید از یک بانک وام بگیرید. این وام‌ها معمولا نیازی به ضامن ندارند و بر اساس اعتبارسنجی به شما ارائه می‌شوند.

مبلغ این وام‌ها از بانکی به بانک دیگر متفاوت است. ولی هر بانک شرایط خاص خود را برای ارائه کردن این وام دارد. غیر از وام بانکی، بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالی مثلا سرویس‌های «الان بخر بعدا پرداخت کن»، به شما مبلغی تحت عنوان اعتبار خرید می‌دهند. یعنی این روزها برای کارهایی مثل خریدهای بزرگ لازم نیست وام بگیرید بلکه می‌توانید با اعتبار خرید، خریدتان را انجام دهید و هزینه‌ی آن را در چند قسط بپردازید.

وام‌های بدون سپرده بانکی

وام بدون سپرده بانکی

احتمالا مهم‌ترین سوالی که برایتان ایجاد شده این است که آیا این وام‌های فوری بدون نیاز به سپرده پرداخت می‌شود یا به سپرده نیاز دارد. بانک‌ها برای اعطای وام معمولا از سپرده‌ی مشتریان استفاده می‌کنند. مثلا یکی از شرایط آن‌ها این است که مشتری بانک چند ماه مبلغی را در حساب خود نگه داشته باشد. یا اینکه باید مبلغی را سپرده کند تا به‌اندازه‌ی آن مبلغ یا بیشتر وام بگیرد.

بانک‌های مختلف سیاست‌های متفاوتی برای ارائه‌ی وام فوری دارند. بعضی از بانک‌ها به سپرده نیاز دارند ولی در بعضی از بانک‌ها بدون سپرده می‌توانید وام بگیرید. البته بعضی از این وام‌های بدون سپرده بانکی در شرایط خاص مثلا برای ازدواج یا فرزندآوری ارائه می‌شوند. در ادامه به چند مورد از این وام‌های بدون نیاز به سپرده اشاره می‌کنیم.

وام ازدواج

وام ازدواج یکی از انواع وام‌هایی است که بدون نیاز به سپرده پرداخت می‌شود. همان‌طور که از اسم این وام مشخص است، به زوج‌هایی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند پرداخت می‌شود. یکی از محاسن بزرگ این وام این است که کارمزد ۴ درصدی دارد و یک کمک مالی خوب برای شروع زندگی مشترک است.

برای دریافت این وام باید در سایت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ی ازدواج ثبت نام کنید و مدارک لازم را ارائه کنید. در ضمن این وام به ضامن نیاز دارد.

وام فرزندآوری

این وام برای تشویق زوج‌های جوان به فرزندآوری در نظر گرفته شده است. برای دریافت آن باید در سایت مربوطه ثبت نام کنید و شرایط آن را بررسی کنید. مبلغ این وام بین ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون است. این وام به ضامن و سفته هم نیاز دارد. کارمزد این وام ۴ درصد است و بازپرداخت آن ۶ ماه بعد از دریافت وام شروع می‌شود.

وام ضروری بازنشستگان

وام ضروری بازنشستگان با ثبت‌نام در سایت سازمان بازنشستگی ارائه می‌شود. البته به دلیل محدود بودن این وام، ثبت نام می‌کنید و بعد امکان پرداخت آن بررسی می‌شود و به نوبت انجام می‌شود. بازپرداخت این وام ۳ ساله و کارمزد آن ۴ درصد است.

وام صندوق رفاه دانشجویان

وام صندوق رفاه دانشجویان به‌منظور کمک به تامین هزینه‌های دانشجویان ارائه می‌شود. بسته به نوع وام مبلغ آن بین ۲ تا ۲۵ میلیون است و خدمات مختلفی مثل کمک‌هزینه‌ی پرداخت شهریه یا کمک‌هزینه‌ی ودیعه‌ی مسکن را شامل می‌شود. کارمزد این وام هم ۴ درصد است.

وام‌های تحصیلی و مسکن به دانشجویان روزانه در دانشگاه‌های دولتی و آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای تعلق می‌گیرد. ممکن است در برخی شرایط برای دانشجویان دیگر هم قابل دسترسی باشد.

وام بدون سپرده ودیعه مسکن

وام بدون سپرده ودیعه مسکن

این وام برای پرداخت مبلغ رهن برای مستاجران در نظر گرفته شده است. بدیهی است که باید مدارک مرتبط با اجاره‌ی مسکن را که در سامانه معاملات املاک و مستقلات ثبت شده، ارائه کنید. مبلغ این وام متناسب با شهر محل زندگی شما تعیین می‌شود و برای شهرهای مختلف تفاوت دارد. گواهی کسر از حقوق یعنی ضامن برای دریافت این وام لازم است.

وام بدون سپرده نئوبانک‌ها

نئوبانک‌ها برای جذب مشتریان جدید، تسهیلاتی مثل وام‌های فوری را ارائه می‌کنند. برای دریافت این وام‌ها نیازی به ضامن نیست و خوش‌حسابی شما در واقع ضامن شماست. گاهی اوقات لازم است حدود سه ماه مبلغی در حسابتان باقی بماند تا بتوانید وام را بگیرید. ولی بعد از محرز شدن شرایط دریافت وام، دیگر لازم نیست سپرده‌ای در بانک مربوطه داشته باشید.

البته مبلغ این وام‌ها خیلی زیاد نیست و حدودا بین ۱۰ تا ۵۰ تومان است. ولی برای کارهای فوری می‌تواند به دادتان برسد.

وام‌های خرید کالا و خدمات

یکی از انواع وام بدون سپرده وام خرید کالا است. این وام تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و برای حمایت از تولید کالاهای داخلی است. این وام نیاز به ضامن رسمی دارد و چند بانک از جمله صادرات، ملت، سینا و سپه آن را ارائه می‌کنند. دقت کنید که این وام برای خرید کالای ایرانی است و گاهی اوقات حتی محدودیت خرید فقط در برخی فروشگاه‌ها را دارد.

وام فوری با تضمین دارایی

یکی از روش‌های دریافت وام بدون سپرده وام از طریق تضمین دارایی است. مثلا با ضمانت قرار دادن طلاهای خود می‌توانید به‌اندازه‌ی ارزش آن یا بیشتر وام بگیرید.

اعتبارسنجی بانکی چیست؟

اعتبارسنجی بانکی

برای دریافت بسیاری از وام‌های فوری و همین‌طور برای استفاده از خدماتی مثل سرویس‌های پرداخت اعتباری یا «الان بخر بعدا پرداخت کن»، به اعتبارسنجی بانکی نیاز دارید. اعتبارسنجی بانکی یک مقیاس است که میزان ریسک اعتباری شما را مشخص می‌کند. با توجه به سوابقی که از شما در سیستم بانکی کشور وجود دارد، یک نمره به شما تعلق می‌گیرد. این نمره مشخص می‌کند که شما چقدر قابل اطمینان هستید. هر چقدر رفتار مالی بهتری داشته باشید و نسبت به تعهدات مالی خود پایبندتر باشید، امتیاز و در نتیجه اعتبار شما برای دریافت وام بیشتر می‌شود.

برای نمونه از جمله اقداماتی که در این اعتبارسنجی بررسی می‌شود، پرداخت کردن به‌موقع اقساط بانکی وام‌های قبلی شما است. همچنین وضعیت چک‌های شما که آیا برگشتی داشته یا نه در تخصیص این اعتبار اهمیت دارد. بدهی‌هایی که به مالیات و برای پرداخت عوارض شهرداری دارید در این اعتبارسنجی بررسی می‌شود.

این سیستم اعتبارسنجی باعث می‌شود که افراد خوش‌حساب، بتوانند راحت تر از دیگران از انواع وام و تسهیلات مالی استفاده کنند و در واقع نوعی مشوق برای این دسته از افراد است.

نحوه محاسبه سود وام در بانک‌ها

نحوه محاسبه سود وام در بانک‌ها

محاسبه سود وام بانک‌ها با دو روش انجام می‌شود؛ روش قدیمی و یک روش جدید که کمی پیچیده‌تر است.

در روش قدیمی سود وام بانکی به این شکل محاسبه می‌شود:

مبلغ کلی وام × نرخ سود × (تعداد اقساط + ۱) تقسیم بر ۲۴۰۰

مثلا فرض کنید که ده میلیون تومان وام با سود ۲۳ درصد گرفته‌اید و مدت زمان بارپرداخت آن ۳۶ ماهه است.

۱۰۰۰۰۰۰۰× ۲۳ × (۳۶+۱) تقسیم بر ۲۴۰۰ = ۳۵۴۶۰۰۰

در نتیجه کل سودی که بابت دریافت این وام باید پرداخت کنید ۳ میلیلون و ۵۴۶ هزار تومان است.

نحوه‌ی محاسبه‌ی اقساط ماهیانه‌ی وام بانکی

برای محاسبه‌ی قسطی که هر ماه باید بپردازید، این فرمول را به کار ببرید: اصل مبلغ وام بانکی + سودی که در فرمول قبلی محاسبه کردید تقسیم بر تعداد اقساط. برای مثال بالا اقساط ماهانه به این ترتیب است:

۱۰۰۰۰۰۰۰+۳۵۴۶۰۰۰ تقسیم بر ۳۶ = ۳۷۷ هزار تومان

محاسبه اقساط وام بانکی به روش جدید

در روش جدید از فرمول زیر استفاده می‌شود:

 

محاسبه سود وام
loan calculater

نرم افزارها و سایت‌های آنلاین برای محاسبه اقساط و سود وام بانکی

اگر یاد گرفتن این فرمول‌ها و محاسبه‌ی آن برای شما سخت است می‌توانید از چند سایت که این کار را آنلاین انجام می‌دهند استفاده کنید. معمولا در وبسایت بانک‌ها بخشی برای محاسبه‌ی سود و اقساط بانکی وجود دارد که با کمی جست‌وجو می‌توانید پیدا کنید.

غیر از سایت خود بانک در سایت‌هایی مثل https://irwebnet.com و http://echortke.ir هم می‌توانید بعد از پر کردن یک فرم که حاوی اطلاعات وام است، سود و اقساط خود را حساب کنید.

وام فوری یک روزه بدون ضامن

وام آنلاین یک روزه

گاهی اوقات شرایطی در زندگی پیش می‌آید که مجبوریم در مدت زمان بسیار محدود، مبلغی پول فراهم کنیم. در این شرایط به دنبال وام فوری یک روزه بدون ضامن می‌گردیم. وام‌های دیگر که معمولا به ضامن هم نیاز دارند، در یک روز امکان پرداخت آن‌ها فراهم نمی‌شود و تهیه‌ی مدارک و طی کردن مراحل آن ممکن است چند روز و حتی چند ماه طول بکشد. اما در وام‌های یک روزه این روند ممکن است در کمتر از یک ساعت هم انجام شود.

نمونه‌های زیر از جمله وام‌های یک روزه و بدون ضامن است.

بلوبانک

بهترین روش برای دریافت وام ده میلیونی فوری، بلوبانک است. بلوبانک یکی از بانک‌هایی است که وام یک روزه و بدون ضامن در اختیار مشتریان می‌گذارد. این وام آنی پرداخت می‌شود یعنی در کمتر از چند دقیقه می‌توانید مراحل آن را طی کنید و وام خود را دریافت کنید. مبلغ این وام بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان است. تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که این وام برای افرادی که میانگین حساب سه ماه گذشته‌ی آن‌ها بیشتر از ۳ میلیون تومن باشد پرداخت می‌شود. در واقع دریافت وام فوری است ولی باید میانگین حساب مورد نظر را از سه ماه قبل داشته باشید.

این بانک بر اساس رفتار و سابقه‌ی بانکی مشتری اعتبارسنجی را انجام می‌دهد و وام را پرداخت می‌کند.

ویپاد

ویپاد ترابانک بانک پاسارگار است که با ارائه‌ی وام فوری توانسته نظر مشتریان را جلب کند. ثبت نام در ویپاد بسیار راحت است و در چند دقیقه و آنلاین انجام می‌شود. احراز هویت هم به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. بعد از اینکه ثبت‌نام شما تایید شد و به اتمام رسید بلافاصله تا یک میلیون تومان می‌توانید وام بگیرید. به مرور زمان و با استفاده از این حساب، سوابق بانکی شما ثبت می‌شود و می‌توانید برای دریافت وام‌های بیشتر تا سقف ۵۰ میلیون تومان از ویپاد استفاده کنید.

سیبانک بانک سینا

در اپلیکیشن همراه‌بانک بانک سینا که به نام سیبانک شناخته می‌شود، می‌توانید در قالب طرحی به نام لیلیوم وام فوری بدون ضامن بگیرید. این وام هم بر اساس میانگین حساب مشتریان در ۲ تا ۶ ماه اخیر پرداخت می‌شود. سود این وام ۲۳ درصد است و برای دریافت آن فقط اعتبارسنجی مشتری کافی است. در این اعتبارسنجی اگر رتبه‌ی C بگیرید ۱۰ میلیون تومان، با رتبه‌ی B تا ۲۰ میلیون تومان و با رتبه‌ی A تا ۵۰ میلیون تومان می‌توانید بدون ضامن وام بگیرید. پس اگر دنبال وام ۵۰ میلیونی فوری هستید باید در سیبانک رتبه‌ی A دریافت کنید.

بانکینو

نئوبانک خاورمیانه، اولین نئوبانک ایرانی بود. در این بانک مجازی به تمام خدمات بانکی دسترسی دارید. وقتی با این حساب کار کنید بعد از مدتی می‌توانید تا سقف ۱۰ میلیون تومان وام بگیرید. دریافت این وام یعنی کل فرایند ثبت نام و واریز پول به حساب شما در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. نکته‌ی مثبت در مورد این وام این است که کارمزد دو درصدی دارد یعنی بدون ضامن، سفته، چک و سود پرداخت می‌شود.

همراه‌ شهر پلاس

با همراه بانک بانک شهر و این اپلیکیشن بانکی می‌توانید بدون ضامن وام بگیرید. این وام بر اساس اعتبارسنجی شما در بانک شهر اعطا می‌شود. برای دریافت این وام کافی است که سه ماه در این بانک حساب داشته باشید. مبلغ وام شما بر اساس میانگین موجودی حسابتان تعیین می‌شود و تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. سود این وام ۱۸ درصد و حداکثر زمان بازپرداخت آن ۳ ساله است.

وام آنلاین فوری؛ فناوری وام‌دهی آنلاین

همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، برای دریافت وام فوری به سابقه‌ی بانکی و میانگین حساب نیاز دارید. خوشبختانه امروز با وجود فناوری وام دهی آنلاین برای خریدهای رایج حتی به این نوع وام‌ها هم نیازی ندارید. کافی است از سرویس‌هایی مثل «الان بخر بعدا پرداخت کن» استفاده کنید.

سرویس‌های الان بخر بعدا پرداخت کن یا BNPL به شما اعتبار خرید می‌دهند. این سرویس‌ها کاملا آنلاین است و نیازی به داشتن میانگین حساب ندارد. برای بیشتر خریدهای خود از خریدهای روزمره گرفته تا خرید وسایل ضروری می‌توانید از این اعتبار استفاده کنید. با این سرویس‌ها بدون اینکه نیاز به ضامن و سفته داشته باشید، اعتباری برای خرید دریافت می‌کنید، محصول مورد نظر خود را می‌خرید و بعد هزینه‌ی آن را در چند قسط پرداخت می‌کنید.

این روش برای خریدهای ضروری بسیار در دسترس‌تر و راحت‌از وام فوری یک روزه بدون ضامن است.

با دریافت اعتبار بدون ضامن از تارا می‌توانید از ۸ هزار فروشگاه متنوع خرید اعتباری داشته باشید. خرید شما بدون ضامن، بدون چک، بدون کارمزد و بدون سود است. احراز هویت در تارا با سامانه‌ی شاهکار و اعتبارسنجی با استعلام از بانک مرکزی انجام می‌شود.

8 نظر در “معرفی انواع وام فوری، روش محاسبه سود وام و دریافت آنی

  1. روح الله تقی جراح گفت:

    سلام و درود
    ممنون از اطلاعات زیبای شما
    فقط کمی شرایط را برای جوانان تسهیل کنید.
    بنده یک طرح آموزشگاه کشاورزی و اشتغال دارم.
    برای احداث و افتتاح نیاز به سرمایه وتسهیلات دارم.
    ولی تا اکنون هیچ لطفی شامل حال این مرکز نشده است.
    از خداوند متعال درخواست مینماییم که ما و دوستان را در این امر بزرگ و ماندگار یاری فرماید.
    التماس دعا
    درود بر شما

  2. عیسی سوار شاهمرس گفت:

    سلام. کارت فیزیکی صادر شود بهتر وقابلیت خرید ازهمه فروشگاه‌ها راداشته باشه.میشه بهترین

  3. مرتضی انصاری گفت:

    واقعا عالیه ولی نرخ سود خیلی بالا هست با توجه به اینکه همیشه افرادی نیاز به وام‌های خرد دارند که از نظر مالی بنیه ضعیف دارند در راستای حمایت از افراد ضعیف و پیشرفت بیشتر این برنامه سود این وام ها را در حد امکان کاهش دهید تا هم پرداخت ها به موقع انجام گیرد و هم افراد فقیر بتوانند از این امتیاز استفاده کنند . باتشکر مرتضی انصاری

    1. تیم محتوای تارا گفت:

      سلام ممنون از پیامتون. شما می‌تونید از اعتبار فوری تارا استفاده کنید که بدون سود و ضامن و کارمزد هست و تا ۵ میلیون بهتون تعلق میگیره.

  4. زهره بهاری همدانی گفت:

    سلام چرا برای اعتبار سنجی منو رد می کنه چند ماهه می خوام نام نویسی کنم اما نمیشه

    1. تیم محتوای تارا گفت:

      سلام دوست عزیز احتمالا رتبه اعتباری شما در نظام بانکی کم بوده و اعتبار به شما تعلق نمیگیره تا وقتی افزایش رتبه اعتباری داشته باشید.

  5. رسول گودرزی گفت:

    فعلا که خوب بنظر میاد اجاز بدید جلو تر بریم بعد نظرمو میگم

  6. رسول گودرزی گفت:

    فعلا که خوب بنظر میاد اجاز بدید جلو تر بریم بعد نظرمو میگم
    عالیه عالی عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *