- فروشگاهها متعهد میشوند که کالاهای مورد درخواست مشتری را بدون وقفه و در موعد مقرر ارسال نمایند.
- فروشگاهها متعهد میشوند کالاها را با هر ویژگی موجود در فروشگاه اعم از قیمت، تخفیف، اصالت و کیفیت به کاربران تارا ارائه دهند.
- در صورت اعلام نارضایتی از سوی کاربران تارا، موارد از سمت تارا بررسی میگردد و در صورت تکرار همکاری تارا با فروشگاه قطع میگردد.
- پرداخت توسط اپلیکیشن تارا، برای موارد زیر (شامل و نه محدود به موارد ذکر شده) ممنوع است:
- خرید و فروش اموال غیرمنقول.
- خرید و فروش انواع سلاحهای گرم و سرد.
- استفاده از خدمات جهت هرگونه هک، نفوذ و دسترسی غیرمجاز.
- خرید و فروش کالاهایی که مبادله آنها طبق قانون ممنوع است.
- خرید و فروش کالاهایی که مبادله آنها مغایر با آداب اسلامی است.
- خرید و فروش کالاهایی که برای مصرفکننده خطر جدی در پی دارد.
- خرید و فروش کارتهای بختآزمایی، و شرکت در هر گونه قمار و شرطبندی.
- استفاده از شبکه خصوصی مجازی (وی پی ان) و خرید و فروش نرم افزارهای عبور از فیلترینگ جمهوری اسلامیایران.
شرایط مرجوعی کالا بر اساس شرایط پذیرندگان و فروشگاههای طرف قرارداد میباشد و مسئولیت مرجوعی کالا بر عهده تارا نمیباشد.
تا 7 روز بعد از تاریخ خرید | کاربر میتواند مستقیما به خود فروشگاه درخواست مرجوعی کالا را با شرایط مورد پذیرش فروشگاه، بدهد و بعد از انجام مرجوعی کالا، مبلغ مرجوعی به کیف تارا کاربر باز میگردد. |
بیش از 7 روز از تاریخ خرید | کاربر باید به فروشگاه درخواست مرجوعی خود را اعلام کند و اگر در قوانین مرجوعی فروشگاه، امکان مرجوعی بعد از 7 روز وجود داشته باشد فروشگاه با تارا ارتباط میگیرد و فرایند مرجوعی کالا آغاز می شود که 2 حالت پیش میآید: 1- خرید کاربر از طریق کیفهای نقدی باشد: مبلغ مرجوعی به کیف تارا کاربر برمیگردد. 2- خرید کاربر از کیف اعتباری باشد: اگر تارا با فروشگاه تسویه کرده باشد، فروشگاه موظف است پول کاربر را پرداخت کند و اگر با فروشگاه تسویه نشده باشد، مبلغ مرجوعی به کیف تارا کاربر برمیگردد. |
- کاربران صرافی، باید در تارا ثبت نام کرده و احراز هویت در صرافی مورد نظر انجام دهند.
- کاربران صرفا میتوانند این اعتبار را برای خرید کالا از فروشگاههای طرف قرارداد تارا مصرف نمایند.
- این اعتبار، بدون سود و کارمزد میباشد.
- برای دریافت اعتبار، نیاز به چک و سفته و ضامن نیست.
- مسئولیت حفظ دارایی و لغو ضمانت به عهده صرافی میباشد.
- کاربران حداکثر تا ۷۰٪ دارایی ضمانت شده میتوانند اعتبار دریافت کنند.
- حفظ داراییهای رمز ارزی بر عهده کاربر و صرافی میباشد و تارا مسئولیتی در قبال حفظ دارایی ندارد.
- کاربران، میتوانند در لحظه و بدون پیشپرداخت خرید کنند و تمامی مبلغ را در دو قسط با فاصله زمانی یک ماهه در اپلیکیشن تارا، پرداخت کنند.
- گزارشهای خرید کاربر نزد تارا محرمانه است.
- قوانین خرید از فروشگاههای تارا برای همه کاربران یکسان است.
- مبلغ سقف خرید اعتباری، معادل میزان مانده موجودی اعتبار درون کارت تارا میباشد.
- در صورت مرجوعی خرید، پول به کارت تارا بازگردانده میشود.
- در صورت دیرکرد در بازپرداخت اقساط، به همان میزان از دارایی کاربران بلوکه شده و در صورت عدم بازپرداخت، از دارایی کاربر کسر میگردد.
- جریمه دیرکرد ندارد.
- مهلت تاخیر در بازپرداخت اقساط، صرفا ۳ روز و بعد از آن معادل بدهی، دارایی به فروش میرسد.
مسئولیت پشتیبانی سرویسهای تارا بر عهده واحد پشتیبانی و عملیات تارا میباشد و مسئولیت مشکلات پیش آمده از سوی صرافی بر عهده واحد پشتیبانی صرافی مورد نظر میباشد.
در حال حاضر طرحهای وام قابل انتخاب با توجه به اعتبار سنجی بانکی، 50، 80 و 100 میلیون تومان میباشد.
افرادیکه :
حساب فعال بانک ملت دارند.
نظام وظیفه مورد تایید بانک ملت دارند.
رتبه اعتبار سنجی کافی دارند.
چک صیادی بنفش رنگ متعلق به خودشان دارند.
همچنین شماره همراه کاربر در بانک ملت با شماره تارایی او باید یکسان باشد.
در حال حاضر، صرفا چک صیادی بنفش رنگ متعلق به خود درخواستدهنده به عنوان ضمانت مورد تایید است.
- امکان انصراف از دریافت وام تحت هیچ شرایطی پس از تشکیل پرونده وجود ندارد.
- دریافتکنندگان وام فقط از فروشگاههای موجود و فعال در تارا میتوانند به صورت حضوری و آنلاین خرید کنند.
- در صورت پرداخت قسط بعد از سررسید، به صورت روزانه جریمه لحاظ شده و از همان روز اول رتبه اعتباری تحت تاثیر قرار میگیرد و مسئولیت این امر بر عهده کاربر میباشد.
- مهلت پرداخت اقساط نهایتا یک روز پس از سررسید قسط میباشد.
- انتقال وام به شخص دیگری امکانپذیر نمیباشد اما کاربر این امکان را دارد که کیف خود را با شخص دیگری در تارا به اشتراک بگذارد.
- 61 روز بعد از گذشتن سررسید قسط، ضمانت قانونی به مراجع قانونی ارائه شده و حسابهای بانکی شخص مسدود میگردد.
- چک تا زمان تسویه آخرین قسط نزد تارا به امانت خواهد ماند.
- هنگام ارسال درخواست تسهیلات، راهنمایی کامل به کاربر نشان داده میشود، بنابراین مسئولیت صحت تکمیل چک با کاربر است.
- نرخ بهره بانکی، %23 سالیانه میباشد.
- سقف خرید معادل مبلغ وام دریافتی تا ۱۰۰ میلیون تومان است.
- اعتبار خُرد تارا مبلغی است از ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان که به کاربران تخصیص داده میشود.
- این اعتبار بدون سود و کارمزد میباشد.
- برای دریافت اعتبار، نیاز به چک و سفته و ضامن نیست.
- کاربران، میتوانند در لحظه و بدون پیش پرداخت خرید کنند و تمامی مبلغ را در دو قسط با فاصله زمانی یک ماهه در اپلیکیشن تارا، پرداخت کنند.
سررسید قسط اول : 30 روز پس از روز خرید
آخرین مهلت پرداخت بدون جریمه: ۵روز بعد از تاریخ سررسید قسط اول
سررسید قسط دوم: 60روز پس از روز خرید
آخرین مهلت پرداخت بدون جریمه: ۵روز بعد از تاریخ سررسید قسط دوم
- از زمان سررسید بازپرداخت اقساط، ۵ روز زمان برای دیرکرد بازپرداخت (آخرین مهلت بازپرداخت بدون جریمه) درنظر گرفته شده، در صورت عدم پرداخت از یک روز پس از آخرین مهلت پرداخت صورتحساب اقساط به مدت یک ماه، مبلغی معادل 6 درصد اقساط پرداخت نشده را علاوه بر مبلغ صورتحساب پرداخت کند (که بصورت ماهیانه محاسبه میشود) و در صورت عدم بازپرداخت به ازای هر ماه 6 درصد اقساط پرداخت نشده به جرائم اضافه خواهد شد.
- در صورت عدم تسویه اقساط، علاوه بر اینکه امکان استفاده از سرویسهای تارا را نخواهید داشت، بلکه به دلیل اعلام مشخصات شما به عنوان مشتری بد حساب به مراجع قانونی از جمله بانک مرکزی و نهادهای اعتبارسنجی امکان دریافت اعتبار و وام از سایر سرویسهای مالی و اعتباری کشور را نخواهید داشت.
- با پرداخت زود هنگام و به موقع اقساط در تارا و همچنین بالا رفتن رتبه اعتباری شما در سامانه رتبه بندی اعتباری ایران، امتیاز اعتباری تارا شما افزایش، و با افزایش امتیاز، اعتبار تخصیص یافته در درخواستهای بعدی شما افزایش مییابد، لازم به ذکر است این افزایش در صورتی است که رتبه اعتباری شما نزد بانکها، کاهش نیافته باشد.
- گامهای افزایش میزان اعتبار طبق گامهای زیر صورت می گیرد:
گام اول ( شروع دریافت اعتبار): 500,000 تومان یا 1,000,000
گام دوم :1,000,000 تومان یا 1,500,000 تومان
گام سوم: 2,000,000 تومان
گام چهارم: 3,000,000 تومان
گام پنجم: 4,000,000 تومان
گام ششم: 5,000,000 تومان
گام هفتم: 7,000,000 تومان
گام هشتم: 10,000,000 تومان
در صورت عدم تسویه اقساط، علاوه بر اینکه امکان استفاده از سرویسهای تارا را نخواهید داشت، بلکه به دلیل اعلام مشخصات شما به عنوان مشتری بد حساب به مراجع قانونی از جمله بانک مرکزی و نهادهای اعتبارسنجی امکان دریافت اعتبار و وام از سایر سرویسهای مالی و اعتباری کشور را نخواهید داشت.
- با کیف پول نقدی تارا، امکان خرید از فروشگاههای طرف قرارداد تارا وجود دارد اما صرفا بازگشت وجه، در ازای خرید از فروشگاههای دارای برگشت نقدی صورت میگیرد.
- میزان برگشت نقدی، 2%تا 3% مبلغ خرید میباشد.
- سقف مبلغ قابل شارژ در هر تراکنش واریز به کیف پول، 3 میلیون تومان میباشد.
- سقف مبلغ مانده موجودی کیف پول، 5 میلیون تومان میباشد، یعنی اگر 5 میلیون تومان مانده موجودی درون کیف وجود داشته باشد، امکان واریز وجه به کیف پول وجود ندارد.
- سقف مبلغ قابل شارژ روزانه کیف پول، 20 میلیون تومان میباشد، یعنی جمع تعداد دفعات شارژ کیف پول در هر روز نباید بیشتر از 20 میلیون تومان باشد.
- امکان شارژ کیف پول از تمامی کارتهای شتابی وجود دارد.
- حداکثر تعداد خرید روزانه، 15 بار میباشد.
- حداکثر مبلغ خرید روزانه، به طور کلی 50 میلیون تومان میباشد. (با توجه به فروشگاه بازه مبلغی از 40 تا 200 میلیون متغیر است.)
- حداقل مبلغ خرید دارای بازگشت وجه، ۱۰ هزار تومان میباشد.
- حداکثر مبلغ خرید ماهانه از فروشگاههای افق کوروش و اکالا، 10 میلیون تومان میباشد.
حداکثر مبلغ بازگشت وجه روزانه، ۲۰۰ هزار تومان میباشد.
- حداقل مبلغ کیف به کیف، 1000 تومان میباشد.
- حداکثر مبلغ کیف به کیف، 200 هزار تومان میباشد.
- حداکثر تعداد کیف به کیف روزانه، 15 بار میباشد.
- حداقل مبلغ برداشت وجه از کیف پول، ۱۰ هزارتومان میباشد.
- کارمزد برداشت وجه در هر درخواست، 1500 تومان میباشد.
- حداکثر برداشت وجه در هر درخواست از طریق سرویس برای سامانههای خارجی (سکه)، ۵۰ میلیون تومان میباشد.
- حداکثر برداشت وجه در هر درخواست از طریق اپلیکیشن تارا، ۵۰۰ هزار تومان میباشد.
- در هرروز، نمیتوان بیش از 6 درخواست برداشت انجام داد.
در صورتی که کاربر 3 بار در هرماه خرید از طریق کیف پول نقدی انجام دهد و 100 هزار تومان برگشت نقدی دریافت کرده و خرید را لغو و یا کالا را مرجوع کند، خریدهای بعدیاش در آن ماه برگشت نقدی نخواهد داشت.
- مبلغ درون کیف برگشت نقدی فقط در فروشگاههای طرف قرارداد تارا قابل مصرف است.
- امکان برداشت وجه از کیف برگشت نقدی وجود ندارد.
- امکان اشتراکگذاری ندارد.
از 30,000,000 تومان تا 100,000,000 تومان
- نرخ بهره 23%
- ضمانت سازمان(چک یا ضمانتنامه بانکی به مبلغ 120 درصد مبلغ کلی تسهیلات خواسته شده )
- عدم نیاز به مراجعه حضوری
- عدم نیاز به ضامن
- مراحل ثبت نام به صورت الکترونیک
- دوره بازپرداخت به صورت 13 ماهه و 27 ماهه
- داشتن شماره حساب در بانک ملت
- عدم اخذ وام مرابحه 200 میلیون تومانی بانک ملت
- کلیه پرسنلی که تسهیلات اخذ مینمایند طی 30 روز میبایست نسبت به مصرف اقدام نمایند و در صورتی که زیر 80 درصد مبلغ تسهیلات درخواستی مصرف شود، 80 درصد پرونده تسهیلات تشکیل خواهد شد و اگر بالای 80 درصد مبلغ تسهیلات درخواستی مصرف شود، 100 درصد مبلغ تسهیلات درخواستی پرونده تسهیلات تشکیل میشود و اقساط متناسب با پرونده تشکیل شده کسر و تسویه میشود و امکان استفاده از مانده مبلغ تسهیلات برای دوره بعدی میسر میباشد. (ما به التفاوت مبلغ مصرف شده تا 80 یا 100 درصد تسهیلات در کیف پول باقی میماند)
- اقساط ماهانه از حقوق کارمندان، توسط سازمان آنها کسر میگردد.
سامانه تارا در مالکیت شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) بوده و مجموعهای از خدمات پرداخت و دریافت اعتبار را در قالب وبسایت، اپلیکیشنهای موبایل و درگاههای پرداخت با نام تجاری تارا به کاربران ارائه مینماید. در این سامانه کاربران میتوانند به جستجو، مشاهده، بررسی و خرید نقدی و اقساطی از فروشگاهها و ارائه دهندگان کالا و خدمات اقدام نمایند.
سامانه تارا طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و همچنین آئین نامههای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت مینماید و اطلاعات کاربران را با استفاده از تمام امکانات و منابع خود و در بالاترین سطوح امنیتی محافظت مینماید. اطلاعات ثبتشده کاربران در سامانه تارا، در راستای اجرای مفاد قانون جرائم رایانهای در بالاترین سطوح امنیتی محافظت گردیده و به هیچعنوان این اطلاعات در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی ثالث به منظور تبلیغات یا بهرهبرداریهای تجاری دیگر قرار نمیگیرد. کاربران این سامانه اختیار دارند اطلاعات شخصی خود را که به هنگام ثبت نام در اختیار سامانه تارا قرار دادهاند، در هر زمان حذف نمایند؛ این امر از طریق واحد پشتیبانی برای کاربران میسر گردیده است.
کاربر با پذیرفتن سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط ثبت نام در سامانه تارا، حق و حقوق حریم خصوصی خود را شناسایی و پذیرفته است و صراحتاً رضایت خود را با جمعآوری، نگهداری و استفاده از اطلاعات وی، مطابق با آنچه در مفاد سیاستنامه حفظ حریم خصوصی توضیح داده شده است، اعلام میدارد.
- هرگونه بهرهبرداری از خدمات سامانه تارا به نحوی که طبق قوانین وضع شده کشور از قبیل: قانون تجارت الکترونیک، قانون جرائم رایانهای و قانون مجازات اسلامی رفتار یا عمل مجرمانه محسوب شود، ممنوع است.
- هرگونه اقدامی که بنا به تشخیص شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص)، منجر به صدور دستور برخورد با مشتری توسط مراجع قضایی، انتظامی یا امنیتی در رابطه با تخلفات حوزهی پرداخت الکترونیک شود، باعث توقف ارائه خدمات به کاربر خواهد شد.
- کلیهی حقوق مادی و معنوی مربوط به سامانه تارا از هر جهت متعلق به شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) بوده و ارائه خدمات موضوع فعالیت سامانه تارا، هیچگونه حقی از این بابت برای کاربر ایجاد نخواهد کرد. در صورت تخلف کاربر از مفاد بند حاضر، مسئولیت جبران کلیهی خسارات مادی، معنوی و ممکن الحصول ناشی از کپی برداری و مانند آن برعهدهی کاربر خواهد بود.
- کاربر ضمن این قرارداد به شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) اجازه میدهد که هرگونه استعلامی از سوی هر یک از مراجع رسمی کشور در خصوص اطلاعات کاربر را پاسخگو باشد و کاربر حق اعتراض نسبت به اعلام اطلاعات وی به مراجع رسمی را نخواهد داشت.
- مطلوب است اپلیکیشن تارا تنها از طریق مراجعه به وب سایت تارا یا فروشگاههای “کافه بازار”،”مایکت”، “Google Play” دریافت و نصب شود.
- کاربر مسئول حفظ و مراقبت از اطلاعات حساب کاربری خود در زمان ورود به اپلیکیشن، اعم از نام کاربری و رمز عبور است و چنانچه بر اثر عدم حفاظت و یا افشای کاربر از این اطلاعات خسارتی به وی وارد شود، شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) در این مورد مسئولیتی نخواهد داشت. کاربر مکلف است در صورت مفقود شدن و یا سرقت تلفن همراه خود بلافاصله مراتب را به پشتیبانی شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) به منظور غیرفعالسازی حساب کاربری ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است در هر صورت این شرکت هیچگونه مسئولیتی در خصوص سوءاستفاده و برداشت از حساب کاربران را ندارد.
- فارغ از تعهد شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) نسبت به حفظ امنیت سامانه تارا؛ توصیه اکید میگردد کاربر کلیه اطلاعات شخصی را نزد خود محفوظ نگه دارد؛ در صورت سهلانگاری کاربر در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی متوجه شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) نخواهد بود. کاربر باید پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود، اپلیکیشن تارا را از روی گوشی حذف کند.
- در مواردی که خارج از کنترل شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) مشکلاتی از قبیل اختلالات زیرساختی (شامل و نه محدود به اختلال در شبکه مخابراتی، اینترنتی و غیره) رخ دهد و این شرکت قادر به ارائه خدمات سامانه تارا نباشد، مسئولیتی متوجه شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) نخواهد بود و کاربر به هیچ عنوان نمیتواند ادعای خسارت کند.
- شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) بابت خسارات احتمالی وارده به کاربر و یا مشکلات خارج از حدود اختیارات خود از قبیل قطع خطوط ارتباطی، شبکه اینترنتی، وبسرویسها و سایر موارد هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
- تارا میتواند هر زمان که صلاح بداند در شرایط و مقررات خود تغییرات لازم را اعمال کند و کاربر موظف مطالعه دورهای قوانین و رعایت و اجرای آن میباشد.
- اطلاعات موقعیت جغرافیایی کاربر برای ارائه خدمات مناسبتر در آینده در سیستم ذخیره خواهد شد.
- در صورت عدم رضایت کاربر از عملکرد سامانه تارا، کاربر میتواند با تماس با پشتیبانی شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) عضویت خود را لغو کند. بدیهی است لغو عضویت باعث حذف اطلاعات کاربر در اپلیکیشن موبایل میشود، اما عملیات گذشته کاربر بنا به دلایل امنیتی و رعایت قوانین و مقررات در سرورهای شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) باقی میماند.
- در صورت عدم رعایت مقررات و شرایط عمومی و اختصاصی استفاده از سامانه تارا و همچنین استفاده غیرمجاز از این سامانه، شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) حق دارد ارائه خدمات سامانه تارا به مشترک را متوقف کند. همچنین میتواند هرگونه اطلاعات کاربر یا سوء استفاده از سرویس را به مراجع رسمی و نظارتی و قضایی اعلام کند. چنانچه به دلیل قصور یا تقصیر کاربر ادعایی علیه شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) مطرح شود یا هرگونه خسارتی به این شرکت وارد شود، شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) میتواند کلیه خسارات مزبور را از کاربر مربوطه مطالبه نماید.
- بنا به صلاحدید و یا درخواست مراجع قانونی و قضایی، ممکن است اطلاعات شخصی کاربر به منظور پاسخگویی به درخواستهای قانونی، تقویت سیاستهای کاری، پاسخدهی به ادعاهایی مبنی بر این که موضوع یا مضمونی مخل حقوق دیگران شده و یا برای حمایت از حقوق مالکیت، یا امنیت هر شخص، توسط سامانه تارا مورد استفاده قرار گیرد و یا به مراجع ذیصلاح افشاء شود. لذا کاربر هیچ ادعایی مبنی بر افشای اطلاعات در این شرایط را نمیتواند داشته باشد.
- کاربر موظف است در صورت مشاهده هرگونه عملیات غیرمجاز بر روی حساب کاربری خود، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز و غیرفعالسازی حساب کاربری خود اقدام نماید و مراتب را به پشتیبانی شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) اطلاع دهد.
- سامانه تارا برای شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداریهای احتمالی، اطلاعات برخی تراکنشها را مورد بررسی قرار میدهد و حق مسدود کردن و جلوگیری موقت از انجام تراکنشهایی که تحت عنوان مشکوک به کلاهبرداری شناسایی میشوند را برای خود محفوظ میداند. در این موارد ممکن است این سامانه برای بررسی اصالت هویت انجام دهنده تراکنش و تطابق آن با دارنده حساب یا کارت بانکی، مدارکی جهت احراز هویت از انجام دهنده تراکنش درخواست نماید. در صورت عدم تطابق صاحب حساب یا کارت بانکی و انجام دهنده تراکنش و یا عدم همکاری کاربر برای انجام این عملیات، این سامانه حق دارد تراکنش را لغو (بازگشت مبلغ تراکنش به حساب یا کیف مبدأ)، یا تا زمان دریافت استعلامهای مورد نیاز از مراجع ذیصلاح قانونی حساب کاربر را مسدود نماید.
- اطلاعات ذخیره شده کاربران در سرورهای سامانه تارا، برای شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) به عنوان دارایی و سرمایه تلقی میشود که متعهد به حفاظت از آن است. لذا از روشها و ابزارهای متعددی (مانندFirewalls ،رمزگذاری، رمزعبور، کنترل دسترسی فیزیکی در دیتاسنتر تارا و غیره) برای حفظ اطلاعات شخصی و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و افشاء آنها استفاده میشود. با وجود این اقدامات، و تمام تلاشهای انجام شده در جهت حفاظت از حریم خصوصی کاربران مطابق مفاد مبحث سوم قانون جرائم رایانهای، در صورت دسترسی غیرقانونی شخص ثالث به اطلاعات کاربران، هیچگونه مسئولیتی در این زمینه متوجه شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا (سهامی خاص) نخواهد بود.
- اطلاعات شخصی به معنای اطلاعات مربوط به کاربر از جمله اطلاعات هویتی، سوابق درخواستها، امور مالی و رفتار مالی وی در سامانه تارا محسوب میگردد. این اطلاعات در زمان ثبت نام در سامانه تارا برای استفاده از خدمات موجود، در زمان انجام عملیات پرداخت از طریق درگاه اینترنتی و یا خرید از پذیرندگان بصورت حضوری و یا در زمان استفاده از وبسایت جمعآوری میگردد و شامل موارد زیر است:
- اطلاعات شناسایی: نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، تاریخ تولد، کد ملی
- اطلاعات الکترونیکی: نظیر IP مرورگر وب و مشخصات دستگاه.
- اطلاعات تراکنش: از قبیل اطلاعات مربوط به معاملات انجام شده از طریق سامانه تارا شامل تاریخ و زمان پرداخت، نام پذیرنده، شرح تراکنشها، مبالغ پرداختی یا انتقال، نوع تراکنش، اطلاعات صورتحساب و روشهای پرداختی که برای تکمیل معاملات استفاده میشود.
- اطلاعات تجاری پذیرندگان طرف قرارداد: نظیر اطلاعات در مورد محصولات و خدماتی که پذیرندگان طرف قرارداد برای فروش به مشتریان ارائه میدهند (موجودی کالا، قیمتها و سایر دادهها) و اطلاعات مرتبط با تراکنشهای پرداختی (زمان و روش انجام تراکنش، توضیحات مربوطه به تراکنش، مبلغ پرداختی و یا انتقال داده شده، اطلاعات مربوط به صورتحساب و حمل و نقل کالا، روشهای پرداخت مورد استفاده برای تکمیل خرید)
- سایر اطلاعات: شامل هرگونه اطلاعاتی که کاربران ارائه میدهند، مانند: اطلاعاتی که داوطلبانه ارائه میشود از جمله پاسخ به نظرسنجیها، مشارکت در مسابقات، تبلیغات یا سایر فرمها یا ابزارهایی که برای بازاریابی و افزایش فروش در آینده استفاده میشود، پیشنهادات و برخی اطلاعات که درصورت اجازه کاربر و در صورت نیاز در اختیار این سامانه قرار داده خواهد شد نظیر موقعیت مکانی، مخاطبین ذخیره شده در تلفن همراه کاربر و یا هر فعالیت دیگری که بر عملکرد سرویسهای تارا موثر خواهد بود.
- نصب و استفاده از اپلیکیشن تارا بر روی گوشیهای Root شده به دلیل مشکلات امنیتی مجاز نیست و مسئولیت بروز هرگونه مشکل پیش آمده در گوشیهای Root شده بر عهده کاربر میباشد.
- قابل ذکر است، اطلاعات محرمانه و حساس کارت و حساب بانکی به هیچ عنوان و به هیچ نحو در سامانه تارا ذخیره و نگهداری نمیشود. این اطلاعات صرفاً در هنگام انجام تراکنش در اپلیکیشن از کاربر دریافت شده و به صورت رمزگذاری شده و از کانالهای امن زیرساختهای بانکی به بانک مبدأ ارسال میگردد. این سامانه هیچگونه مسئولیتی در قبال سیاستهای حفظ حریم خصوصی بانکها برای نحوه ذخیره، نگهداری و استفاده از این اطلاعات ندارد. برای اطلاع از سیاستهای بانکها مستندات مربوطه را از بانک مورد نظر درخواست نمایید.
- این سامانه برای ایجاد سهولت در استفاده از برخی از خدمات خود از کاربر دسترسی به برخی امکانات تلفن همراه یا تبلت را درخواست مینماید. این دسترسیها شامل:
- دسترسی به پیامکها(SMS): برای خواندن کد تأییدیه و ورود خودکار کد در بخشهای مورد نیاز
- دسترسی به موقعیت جغرافیایی که شامل موقعیت مکانی دستگاه (GPS) است.
- دسترسی به دوربین جهت انجام فرآیند احرازهویت