همه بازاریابان در دنیا به دنبال کانالهای جذب مشتری ارزان هستند. این یک قاعده کلی در همه جای دنیاست؛ چطور میتوان با صرف کمترین هزینه، بهترین و با کیفیتترین مشتری را جذب کرد. حالا اگر یک کانال بازاریابی پیدا شود که به شما بگوید نه تنها نیازی نیست هیچ پولی داشته باشید تا بازاریابی کنید، بلکه میتوانید بعد از خرید مشتری هزینه بازاریابی را پرداخت کنید، برایتان جذاب است؟ سرویسهای خدمات اعتباری خرد مثل تارا که در دنیا به نام «الان بخر، بعدا پرداخت کن» شهرت دارند، برای کسب و کارها، دقیقا به همین طریق بازاریابی میکنند. خدمات BNPL در واقع شیوه و استراتژی نوین و خلاق مارکتینگ است که هزینه جذب کاربر یا خریدار جدید را به بعد از خرید او موکول میکند. یک تفاوت اساسی دیگر هم وجود دارد؛ خدمات اعتبار خرد، اعتباری را به مشتری بالقوه شما اعطا میکند که تنها قابل مصرف و خرید از فروشگاه شماست. یعنی قدرت خرید مشتری را افزایش میدهد تا از شما خرید کند و بعد به شکل اقساطی به تامینکننده خدمات برگرداند.
یک مطالعه در انگلستان نشان میدهد روش خرید اعتباری یا همان BNPL توسط طیف بزرگی از نسلهای مختلف به کار گرفته میشود. نسل X یا همان قدیمیترها از راحتی پرداخت با این روش لذت میبرند و نسل Z و بیبیبومرها از جدید بودن این روش و بدون سود و ضامن بودن آن استقبال میکنند. علاوه بر اینکه در بیزنس مدلهایی شبیه تارا، نیازی به پیشپرداخت در هنگام خرید نیز وجود ندارد و کاربر میتواند بدون حتی یک ریال پول، دست به خرید بزند.
در ادامه بخوانید که استفاده از سرویس BNPL برای فروش محصولتان چطور شما را به اهداف مارکتینگی میرساند.
رسیدن به تارگتهای مارکتینگی با پیوستن به یک سرویس BNPL
حداقل ۵ تارگت یا هدف مارکتینگی که هر صاحب کسب و کاری رویای رسیدن به یک یا هر پنجتای آنها را در سر میپروراند، با فروش از طریق سرویس خرید اعتباری قابل دسترس میشود.
- ۱ – افزایش تعداد مشتریان یا User Acquisition
با ارائه یک گزینه BNPL، جامعه مخاطبان وسیعتری را تامین میکنید، از جمله کسانی که ممکن است توانایی مالی برای پرداخت کامل را نداشته باشند. با ارائه سرویس خرید اعتباری، حالا هم مشتریان خرید نقدی را نگه میدارید هم مشتریانی که اهل خرید اعتباری هستند به باشگاه مشتریان شما اضافه میشوند. به این صورت افراد بیشتری میتوانند محصولات یا خدمات شما را بخرند.
- ۲- تامین مالی و کاهش ریسک فروش اقساطی
نه تنها در ایران، بلکه در همه جای دنیا فروش اقساطی یک مزیت رقابتی بسیار مهم برای فروشندگان محسوب میشود. با استفاده و همکاری با سرویسهای خدمات اعتباری شما میتوانید بدون درگیر کردن نقدینگی فروشگاه خود برای تامین اعتبار فروش اقساطی و پذیرش ریسکهای عدمپرداخت اقساط توسط مشتری، فروش اقساطی داشته باشید. همه مشکلات و ریسکهایی که نامبرده شده با استفاده از سرویسهایی مثل تارا میتواند برطرف شود و خریداران شما، اقساط خود را به تارا پرداخت کنند.
- ۳ – افزایش میانگین ارزش سبد خرید یا AOV
از آنجایی که BNPL به خریداران اجازه میدهد پرداختهای خود را به اقساط در طول زمان تقسیم کنند، آنها به احتمال زیاد خریدهای بزرگتری انجام میدهند. وقتی فشار مالی خرید یکباره احساس نشود، خریداران سبد بزرگتری از محصولات برمیدارند که این خریدها منجر به افزایش میانگین ارزش سفارش (AOV) و فروش کلی کسب و کار شما خواهد شد.
- ۴ – افزایش وفاداری مشتری یا Loyalty and CLV
استفاده از BNPL و یکجا پرداخت نکردن هزینهی خریدها، تجربهی دلچسبی برای مشتریان فروشگاهها میسازد و این تجربه باعث میشود خریدار برای خریدهای آینده هم به فروشگاه شما بازگردد. با ارائه امکان پرداخت اعتباری، اعتماد مشتریان به فروشگاه جلب میشود و تبدیل به وفاداری طولانیمدت و افزایش ارزش طول عمر مشتری (CLV) خواهد شد.
- ۵ – مزیت رقابتی یا Competitive advantage
فروشگاه شما شاید به خودی خود مزیت رقابتی ملموسی نسبت به سایر همصنفانتان نداشته باشد اما با اضافه کردن سرویس پرداخت اعتباری به فروشگاهتان، یک مزیت رقابتی ایجاد میکنید و مشتریانی را جذب میکنید که به دنبال روشهای پرداخت انعطافپذیر یا خرید اقساطی کالا هستند.
- ۶ – فرصتهای تبلیغاتی
شما میتوانید از خدمات BNPL به عنوان بخشی از کمپینهای بازاریابی خود استفاده کنید و راحتی پرداخت و در دسترس بودن اجناستان با پرداختهای زماندار را به عنوان ارزش پیشنهادی ارائه دهید. این میتواند یک نقطه قوت منحصر به فرد برای ترغیب مشتریان به انتخاب کسب و کار شما نسبت به دیگران باشد. یادتان میآید قدیمها مغازههایی که نسیه میدادند چه فروشی داشتند؟ حالا شما میتوانید آن مزیت رقابتی را داشته باشید، بدون اینکه درگیر بازپسگیری اقساط شوید. چون طرف حساب شما ارائهدهنده سرویس جایی مثل تارا خواهد بود.
در تارا ما متعهد به ارائه راهحلهای یکپارچه BNPL برای کسب و کارها و فروشگاهها هستیم تا تجربه خرید جذابی را به مشتریان ارائه دهیم.
همانطور که خواندید، BNPL میتواند مثل یک استراتژی مارکتینگ به کمک کسب و کار شما بیاید و افزایش فروش، وفاداری مشتری و رشد کسب و کار را به ارمغان بیاورد.
سلام والله بهترین فقط تارا برای خرید اعتباری هیج کسی مثل تارا نیست